FAQ (NL / ENG)

 

 

- Waar kan ik met een vraag terecht? 

Je kunt een vraag stellen via het contactformulier op de contactpagina of een e-mail sturen naar: info@imrebergmann.nl. We streven ernaar om je vraag  binnen 1-2 werkdagen te beantwoorden.

 

- I have a question, where do I go? 

You can ask your question by filling in the contact form on the contactpage. Or you can send an e-mail to: info@imrebergmann.nl

 

– Hoe kan ik mijn bestelde producten betalen?
 
Je kunt op verschillende manieren betalen in onze webshop. Je kunt betalen via IDEAL, creditcard of door het bedrag vooraf over te maken op onze bankrekening (= directe bankoverschrijving). Je kunt er ook voor kiezen om het product af te halen op het atelier in Diemen en daar ter plaatse contant (met gepast geld) of via een 'Tikkie' betalen (app), via pin afrekenen (kosten € 0,50), of het bedrag vooraf overmaken). Laat s.v.p. vooraf weten hoe je wenst af te rekenen als je je product komt ophalen. Wanneer je een product af komt halen bij het atelier, gaat dit altijd na afspraak. 

 

- How can I pay for my order? 

You can pay in different ways through the ordering process on our website. For instance you can pay through IDEAL, creditcard or Paypal. You can also collect your products at the studio in Diemen, and pay in cash, by 'Tikkie' (app), or through pin (+€ 0,50 fee). Please inform us how you wish to pay prior to your visit to the studio. A studio visit is always by appointment.  

 

- Wat is een directe bankoverschrijving? Bij een directe bankoverschrijving maak je je betaling vooraf over naar ons bankrekeningnummer. Dit werkt als volgt; 
na het plaatsen van je bestelling krijg je automatisch per e-mail een bevestiging met een factuur, waarna je over kunt gaan tot betaling. Als je kiest voor een directe bankoverschrijving, zal de bestelling worden verzonden na ontvangst van het verschuldigde bedrag. Houd er rekening mee dat dit proces enkele dagen in beslag kan nemen.

 

– Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
 / Domestic shipping costs within the Netherlands
Past het pakket door de brievenbus dan betaal je € 3,95. 
De verzendkosten voor een pakket tot 10 kg zijn € 4,95
.
Komt je bestelling boven de 100 euro, dan betaal je binnen Nederland geen verzendkosten.

 

Shipping costs within the Netherlands are € 3,95 (enveloppe). 
Shipping fee for a parcel < 10 kg are € 4,95
. Orders over € 100 have free shipping. 

 

– Wat zijn de verzendkosten voor België?
 / Shipping costs for Belgium
De verzendkosten voor een brievenbuspakketje naar België zijn € 8,50. Een pakket tot 5 kg € 12,95. Komt je bestelling boven de 175 euro, dan betaal je geen verzendkosten naar België.

Shipping costs to Belgium are € 8,50 (enveloppe). 
Shipping fee for a parcel < 5 kg are € 12,95
. Orders over € 175 have free shipping to Belgium. 

 

– Naar welke landen wordt er verstuurd en wat kost het?
 
De producten via de website worden wereldwijd geleverd. Bij het afrekenen van elke bestelling zie je precies hoeveel verzendkosten je betaalt voor jouw land.

 

To which countries do you ship? 

We ship worldwide (some countries are excluded) and shipping costs will be calculated when you enter your address and country. 

 

– Moet ik douaneheffingen en belastingen betalen als mijn bestelling naar een adres buiten de EU wordt verzonden?
Op internationale zendingen (buiten de EU) kunnen invoerrechten, belastingen en douanekosten van toepassing zijn. Deze worden geheven wanneer het pakket het land van bestemming bereikt en vallen onder de verantwoordelijkheid van de ontvanger. Deze kosten zijn niet in de prijs inbegrepen.

 

- Do I have to pay taxes or customs duties for my order? 

For deliveries abroad, customs duties, taxes and other costs may apply, which are not included in the stated total price. These additional costs are the responsibility of the recipient.  

 

 

– Wat is de levertijd van producten?
Indien het product op voorraad is, zal een bestelling binnen Nederland standaard op werkdagen doorgaans binnen 1-2 dagen worden verstuurd, binnen Europa binnen 2-4 dagen en buiten Europa binnen 2-8 dagen. Is een product niet op voorraad houd dan rekening met een langere levertijd (ca. 6-12 weken), dit gebeurt dan in onderling overleg. 

 

- What is the delivery time of my order? 

When the product is in stock, your order will usually be sent within 1-2 business days, within the EU usually within 2-5 business days and outside the EU usually within 2-8 business days. When a product is out of stock, please take a longer delivery time into account, approx. 6-12 weeks. We will inform you about the longer delivery time when you place your order. 

 

– Wat als ik niet thuis ben op het moment van de levering?
 
Zowel PostNL, DHL als DPD zullen je pakket proberen bij je buren aan te bieden, mocht dit niet lukken dan zal de bezorgdienst doorgaans het pakket de eerstvolgende werkdag opnieuw aanbieden.

 

- What if I'm not home to receive my parcel? 

All the carriers such as PostNL, DHL or DPD will try to deliver the parcel with your neighbors or otherwise try to deliver your parcel again the next business day. 

 

– Kan ik mijn bestelde producten ook afhalen?
Ja, dat kan op afspraak. Wil je je bestelling komen afhalen, vermeld dit dan bij het plaatsen van je  bestelling en kies voor de optie 'afhalen' bij het betalen. Er worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht. Wacht tot je van ons een bevestiging hebt dat de producten ook daadwerkelijk voor je klaar staan. Daarna zal er in overleg met u een afspraak gemaakt worden, meestal per e-mail dus zorg dat je je e-mail ook opgeeft bij de bestelling!

 

- Can I also collect my products at the studio? 

Yes, you can do this by making an appointment. Please inform us when ordering online, by choosing the option 'afhalen'. When you get your confirmation that your products are ready for you, we will make an appointment through e-mail. So be sure to list your e-mail upon ordering. 

 

– Hoe verpakken jullie de bestelde producten?
 
De bestelde producten worden zorgvuldig ingepakt zodat deze niet beschadigen bij de verzending. Omdat wij zo duurzaam mogelijk willen werken, recyclen we veel van ons verpakkingsmateriaal zoals dozen, plastic en papier.

 

- What packaging do you use? 

The ordered products will always be wrapped carefully so they will not damage in the mail. Because we want to be environmentally responsible/consious we also recycle a lot of our packaging such as boxes, plastic and (wrapping)paper.  

 

– Het product dat ik ontvangen heb, wijkt iets af van de productfoto op de website

Er zullen altijd duidelijke foto’s geplaatst worden van de producten die worden verkocht in de webshop. Maar het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn bij het product ten opzichte van de foto op de website. U moet dan denken aan een kleurverschil of kleine oneffenheden. Dit is het teken dat u te maken heeft met een handgemaakt en uniek product. Mochten er eventuele bijzonderheden zijn, dan zullen deze bij het product vermeld worden.

 

- The product I ordered is somewhat different from the picture on the website 

There will always be clear pictures of the products on the website. But these are just for reference and it is possible that there are (minor) differences with the product that you are buying, either in shape or colour. This is because you are purchasing a hand made product which is unique and one of a kind. These individual traits are part of the handcrafted process and make the item distinct and not mass-produced. 

 

– Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad

Omdat alle items die in de webshop worden verkocht handgemaakt zijn, en keramiek een tijdrovend productieproces heeft, kan het voorkomen dat een product tijdelijk niet op voorraad is. Wil je weten of een product binnenkort weer op voorraad komt, stuur dan een e-mail via info@imrebergmann.nl, op deze manier kunnen wij je specifieker informeren over bepaalde levertijden.

 

- The product that I want to order is out of stock

Because all items in this webshop are handmade, and the ceramic process is a slow production process, it might be the case that an item is out of stock. If you would like to know when a product will be available again, please send us an e-mail: info@imrebergmann.nl. 

 

– Ik heb een klacht
Neem in geval van een klacht contact met ons op (via e-mail). Beschrijf duidelijk je klacht en we doen onze uiterste best om je naar alle tevredenheid te helpen. Voor een snelle en correcte afhandeling van je klacht, vragen wij je vriendelijk om de onderstaande gegevens te vermelden in de mail.

  • het bestelnummer. Dit nummer vind je in de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.
  • je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en het bestelde product dat het betreft.
  • een omschrijving van je klacht.

Als je klacht is ontvangen, ontvang je binnen 8 werkdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een inhoudelijke reactie. Vind je dat je klacht niet naar behoren is behandeld, dan kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

 

Je kunt je klacht ook aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit is een platform dat door de EU is opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa.

 

- I have a complaint

In case you have a complaint please contact us (through e-mail). Clearly explain your complaint and we will do our utmost to help you to your satisfaction. To ensure a swift and adequate handling we ask you to specify the following in your mail: 

  •  the ordernumber. You can find this number in the confirmation e-mail that you received with your order. 
  • your name, address, postal code and city, telephone number and the product you ordered. 
  • a description of your complaint.

When we receive your complaint, within 8 business days you will get a phone call or e-mail from us with a response/solution. If you think your complaint is not handled properly, you can contact the Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

You can also go to the ODR platform of the European Commission. This is a platform especially for all consumers within the EU.  


Keep in touch!