FAQ (NL / ENG)

 

 

- Waar kan ik met een vraag terecht? 

Je kunt een vraag stellen via het contactformulier op de contactpagina of een e-mail sturen naar: info@imrebergmann.nl. We streven ernaar om je vraag  binnen 1-2 werkdagen te beantwoorden.

 

- I have a question, where do I go? 

You can ask your question by filling in the contact form on the contactpage. Or you can send an e-mail to: info@imrebergmann.nl

 

- Hoe kan ik het beste mijn keramische product behandelen? 

Een gebruiksaanwijzing vind je op de pagina gebruiksadvies.  

 

- How do I care  for my handmade ceramic pieces?

You can find care instructions here.

 

- Is er BTW verschuldigd over de producten? 

Op grond van de kleineondernemersregeling (artikel 25 van de Wet op de omzetbelasting) brengen wij geen omzetbelasting in rekening. 

 

- How much VAT do I pay?

According to the small business scheme (article 25 of the Law of Value Added Taxes) we don't charge VAT to our customers. 

 

– Hoe kan ik mijn bestelde producten betalen?
 
Je kunt op verschillende manieren betalen in onze webshop. Je kunt betalen via IDEAL, creditcard of door het bedrag vooraf over te maken op onze bankrekening (= directe bankoverschrijving). Je kunt er ook voor kiezen om het product af te halen op het atelier in Diemen en daar ter plaatse via een 'Tikkie' te betalen (app), het geld ter plaatse over te maken via je bank app of het bedrag vooraf over te maken. Geef s.v.p. vooraf aan hoe je wenst af te rekenen als je je product komt ophalen. Wanneer je een product af komt halen bij het atelier, gaat dit altijd op afspraak. 

 

- How can I pay for my order? 

You can pay in different ways through the ordering process on our website. For instance you can pay through IDEAL, creditcard or Paypal. You can also collect your products at the studio in Diemen, and pay in cash, by 'Tikkie' (app), or through pin (+€ 0,50 fee). Please inform us how you wish to pay prior to your visit to the studio. A studio visit is always by appointment.  

 

– Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
 
Past het pakket door de brievenbus dan betaal je € 3,95. 
De verzendkosten voor een pakket tot 10 kg zijn € 5,95
.
Komt je bestelling boven de 150 euro, dan betaal je binnen Nederland geen verzendkosten.

 

- Domestic shipping costs within the Netherlands 

Shipping costs within the Netherlands are € 3,95 (enveloppe). 
Shipping fee for a parcel < 10 kg is € 5,95
. Orders over € 150 have free shipping. International shipping costs are calculated when you enter your address and country. 

 

To which countries do you ship / international shipping costs

We ship worldwide and to almost every country in the world. Shipping costs will be calculated when you enter your address and country. 

 

– Moet ik douaneheffingen en belastingen betalen als mijn bestelling naar een adres buiten de EU wordt verzonden?
Op internationale zendingen (buiten de EU) kunnen invoerrechten, belastingen en douanekosten van toepassing zijn. Deze worden geheven wanneer het pakket het land van bestemming bereikt en vallen onder de verantwoordelijkheid van de ontvanger. Deze kosten zijn niet in de prijs inbegrepen.

 

- Do I have to pay taxes or customs duties for my order? 

For deliveries abroad, outside of the EU, customs duties, taxes and other costs may apply and are not included. These additional costs are the responsibility of the recipient.  

 

– Wat is de levertijd van producten?
Er wordt twee keer per week verzonden, doorgaans op dinsdag (maandag verpakt) en op vrijdag (donderdag verpakt). 

** LET OP: Tijdens deze Corona periode doe ik mijn best om je pakket snel te versturen. Soms kan het echter wat langer duren. Bedankt voor je begrip **

 

- What is the delivery time of my order? 

We ship twice a week. Usually on Tuesday (packed on Monday) and Friday (packed on Thursday). International orders, outside the EU might take up to 5-7 business days to ship out. 

 

– Wat als ik niet thuis ben op het moment van de levering?
 
Zowel PostNL, DHL als DPD zullen je pakket proberen bij je buren aan te bieden, mocht dit niet lukken dan zal de bezorgdienst doorgaans het pakket de eerstvolgende werkdag opnieuw aanbieden.

 

- What if I'm not home to receive my parcel? 

All the carriers such as PostNL, DHL or DPD will try to deliver the parcel at your neighbors or otherwise try to deliver your parcel again the next business day. 

 

– Kan ik mijn bestelde producten ook afhalen op het atelier?
Ja, dat kan op afspraak. Wil je je bestelling komen afhalen, vermeld dit dan bij het plaatsen van je  bestelling en kies voor de optie 'afhalen' bij het betalen. Er worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht. Wacht tot je van ons een bevestiging hebt dat de producten ook daadwerkelijk voor je klaar staan. Daarna zal er in overleg met je een afspraak gemaakt worden, meestal per e-mail dus zorg dat je je e-mail ook opgeeft bij de bestelling!

 

- Can I also collect my products at the studio? 

Yes, you can do this by making an appointment. Please inform us that you want to pick up when ordering online, by choosing the option 'afhalen' (= pick up) at checkout. When you receive your confirmation that your products are ready for you, we will make an appointment through e-mail. So be sure to list your correct e-mail address upon ordering. 

 

– Hoe verpakken jullie de bestelde producten?
 
De bestelde producten worden zorgvuldig ingepakt zodat deze niet beschadigen bij de verzending. Omdat wij zo duurzaam mogelijk willen werken, recyclen we veel van ons verpakkingsmateriaal zoals dozen, plastic en papier.

 

- What packaging do you use? 

The ordered products will always be wrapped carefully so they will not damage in the mail. Because we want to be environmentally responsible/consious we also recycle a lot of our packaging material such as boxes, plastic and (wrapping)paper.  

 

- Mijn product is beschadigd tijdens het transport, wat moet ik doen?

Wanneer een product beschadigd is tijdens het transport, meld dit dan zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen 48 uur  na ontvangst van het pakket zodat we een claim kunnen indienen bij het vervoersbedrijf.  

Maak bij schade een foto van het beschadigde product, tezamen met de doos en verpakkingsmateriaal en stuur deze foto's mee in de mail naar info@imrebergmann.nl.

Wanneer een melding van schade na twee dagen binnenkomt kunnen we geen geld meer teruggeven of een vervangend product toesturen aangezien de claim periode bij de vervoerder inmiddels verstreken is. 

 

- My product was damaged upon arrival, what is your policy? 

Damaged goods must be reported within 48 hours of arrival for a refund to be issued. 

Please send a photo of the damaged product and its packaging to info@imrebergmann.nl along with your report. Unfortunately damages outside the 48 hours limit can not be refunded as the insurance claims with the carrier is time sensitive. 

 

- The product I ordered is somewhat different from the picture on the website 

There will always be clear pictures of the products on the website. But these are just for reference and it is possible that there are (minor) differences with the product that you are buying, either in shape, size or colour. This is because you are purchasing a hand made product which is unique and one of a kind. These individual traits are part of the handcrafted process and make the item distinct and not mass-produced. 

 

– Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad

Omdat alle items die in de webshop worden verkocht handgemaakt zijn, en keramiek een tijdrovend productieproces heeft, kan het voorkomen dat een product tijdelijk niet op voorraad is. Wil je weten of een product binnenkort weer op voorraad komt, stuur dan een e-mail via info@imrebergmann.nl, op deze manier kunnen wij je specifieker informeren over bepaalde levertijden.

 

- The product that I want to order is out of stock

Because all items in this webshop are handmade, and the ceramic process is a slow production process, it might be the case that an item is out of stock. If you would like to know when a product will be available again, please send us an e-mail: info@imrebergmann.nl. 

 

– Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Neem in geval van een klacht contact met ons op (via e-mail). Beschrijf duidelijk je klacht en we doen onze uiterste best om je naar alle tevredenheid te helpen. Voor een snelle en correcte afhandeling van je klacht, vragen wij je vriendelijk om de onderstaande gegevens te vermelden in de mail.

  • het bestelnummer. Dit nummer vind je in de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.
  • je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en het bestelde product dat het betreft.
  • een omschrijving van je klacht.

Als je klacht is ontvangen, ontvang je binnen 8 werkdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een inhoudelijke reactie. Vind je dat je klacht niet naar behoren is behandeld, dan kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

 

Je kunt je klacht ook aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit is een platform dat door de EU is opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa.

 

- I have a complaint, what can I do?

In case you have a complaint please contact us (through e-mail). Clearly explain your complaint and we will do our utmost to help you to your satisfaction. To ensure a swift and adequate handling we ask you to specify the following in your mail: 

  •  the ordernumber. You can find this number in the confirmation e-mail that you received with your order. 
  • your name, address, postal code and city, telephone number and the product you ordered. 
  • a description of your complaint.

When we receive your complaint, within 8 business days you will get a phone call or e-mail from us with a response/solution. If you think your complaint is not handled properly, you can contact the Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

You can also go to the ODR platform of the European Commission. This is a platform especially for all consumers within the EU.  


Keep in touch!